انتخابات

با همت دولت سیزدهم برای رفع موانع تولید خودرو در سال ۱۴۰۱‌، بالاترین رشد تولید خودرو ‌بین کشورهای دارای تولید بیش از یک میلیون دستگاه، در ایران ثبت شد.

‌بالاترین رشد تولید خودرو در دولت شهیدجمهور محقق شد

به گزارش قدس آنلاین بهم ریختگی و تلاطمات قیمت خودرو در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ دولت دوم روحانی هنوز در خاطره مردم مانده است. طی این سال‌ها به علت کاهش شدید تولید خودرو به زیر یک میلیون دستگاه در سال فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار به شدت افزایش یافته بود و حضور دلالان در بازار خودرو به شدت بیداد می‌کرد.

از دیگر معضلات بازار خودرو در دولت دوم روحانی تولید خودروهای ناقص و انباشت ده‌ها هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان به بهانه عدم وجود قطعه بود. بطوری که در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۹۵۶ هزار خودرو در کشور تولید شده بود که از این تعداد ۲۰۰ هزار خودرو بصورت ناقص تولید شده بود.

در سال ۱۳۹۸ نیز ۵۸۲ هزار خودروی کامل و ۲۵۰ هزار خودروی ناقص در کشور تولید شد و در سال ۱۳۹۹ نیز ۷۴۲ هزار خودروی کامل و ۲۵۰ هزار خودروی ناقص در کشور تولید شده بود. در سال ۱۴۰۰ نیز روند تولید خودروی ناقص در کشور ادامه داشت به طوری در این سال ۲۰۰ هزار خودروی ناقص و ۷۶۴ هزار خودروی کامل در کشور تولید شد.

اما با روی کارآمدن دولت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی و اهتمام ویژه وی به تنظیم بازار خودروی سواری، بلافاصله وضعیت تولید و عرضه خودرو در کشور تغییر کرد و نه تنها بازار خودروی کشور از آن وضعیت آشفته خارج شد بلکه در سال ۱۴۰۱ بالاترین رشد تولید خودرو در دنیا برای ایران در بین کشورهای دارای تولید بالای یک میلیون دستگاه رقم خورد.

این گزارش می‌افزاید: در سال ۱۴۰۱ بعد از ۴ سال تولید خودرو در کشور به بالای یک میلیون دستگاه رسید بطوریکه در این سال یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد. همچنین در دولت شهید رئیسی تولید خودروهای ناقص و انباشته شدن خودرو در پارکینگ خودروسازان داخلی نیز پایان یافت.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.